maanantai 18. toukokuuta 2020

8kk - vauhtia riittää


Kahdeksan kuukautta - mihin tää aika menee?! Tuntuu et vastahan mä päivittelin sitä miten paljon uutta tyyppi on oppinu 7kk mennessä ja nyt ollaan taas yhen kuukauden verran isompia ja taitorikkaampia! Lasten kanssa sen vasta oikeesti tajuu kuinka nopeesti aika kulkee, niin epäreilun nopeesti.

Me käytiin viime viikon torstaina 8kk lääkärineuvolassa. Painoa oli 9225g ja pituutta 70,8cm. Kasvua on tullu hienosti eikä mikään  ihme tyypin ruokahalulla. 

Hampaita on puhjennut kolme, neljättä odotellaan ylös toisen puhjenneen viereen. Ikeniä todennäkösesti kutittaa aika paljon, koska oon löytäny pieniä puremajälkiä millon mistäkin. Ihan lempparipaikka jäytää on mun olkapää. Ovelasti tullaan ensin halimaan ja sit hyökätään kiinni. Kolmella naskalilla tekee jo aika kipeetä. 😅

Liikkuminen on kehittynyt ihan älyttömästi. Eilen päivän vajaa 8kk lähdettiin konttaamaan vihdoin ja viimein! Voisin vaan tuijottaa ja seurata väsymättä vierestä näitä uusia taitoja. 🖤
Karhukävelyä ilman varsinaista eteenpäin pääsemistä on harjoiteltu jo pari viikkoa. Kiipeillään sohvapöydän alatasolle, tänään noustiin pinniksen laitaa vasten polviseisontaan (ja mies tarttui ruuvariin aika äkkiä tän jälkeen ja laski pinniksen tasoa alemmas), yritetään päästä portaisiin, sylissä noustaan seisomaan ihan kokoajan. 


Tyyppi on tosi paljon mun perään, varsinkin jos vähänkin väsyttää - sillon kelpaa oikeastaan vaan äidin syli. 
Neuvolassa vierastettiin ihan älyttömästi. Lääkäri ei ois saanu tulla lähelle ollenkaan tai protestoitiin kovaäänisellä karjumisella. Veikkaan että tää korona vaikuttaa osin ja osin on tietty kehitykseen kuuluvaa. Me kun ei olla nähty ketään perheen ulkopuolisia. Sit taas kun voidaan nähdä niin luulen ettei huudoilta vältytä. 🙈

Tyyppi sanoi about viikko sitten ekan kerran "äiti". Lopetti hokemisen heti kun mies tuli töistä kotiin, onneks ehdin ottamaan videota todistusaineistoks. En vielä usko et ymmärtää ihan täysin mitä se tarkottaa, hienointa on kuitenkin se että pyydettäessä toistaa äitiä (kuten esim. pappaakin).
Pyydettäessä myöskin taputtaa ja on niiiiin ylpeenä. 🥰

Mä oon äitiyslomalla vielä kuukauden ja sit jäädään hoitovapaalle. Mulla ei oo mikään kiire töihin, nautin tästä kotiarjesta ihan liikaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

11kk - parhaimmat jutut

 Kuukausi enää ja meidän vauvavuosi on ohi. Kliseisesti pakko todeta, et aika menee ihan epäreilun nopeesti! Vastahan mä kellotin supistuksi...